Safi RANIA GOLD moistuirising day cream

02.12.2014 15:51

Do Ázie som prišla s jedným denným krémom. Nič viac som si so sebou nebrala s tým, že všetko potrebné si kúpim tu. V drogérii som nahádzala do košika všetko čo mi chýbalo a šla domov. Po  sprche som sa natierala telovým mliekom od Nivea (čo používam bežne) a pritom ma upútal nápis na fľaštičke, ktorý som si tam predtým nevšimla, a to „whitening“.  Až dodatočne som si začala všímať, že biela pleť je v Ázii niečo ako „svätý grál“ a všetci sú tým posadnutí. Väčšina kosmetiky je „whitening“. Keď mi došiel moj denný krém, vybrala som sa nájsť niečo čo by splňovalo nasledujúce podmienky:

1.       nie „whitening“ – čiže nie prípravok primárne určený k bielení pleti, biela som už dostatočne

2.       za rozumnú cenu – niečo na každodenné používanie čo bežne zoženiem v drogerke

3.       lokálny produkt – niečo čím sa zušľachťujú tunajšie krásky.

 

Samozrejme som sa v záplave bieliacich krémov a značiek, ktoré mi nič nehovoria okamžite stratila. Poprosila som predavačku nech mi poradí. Keďže ona nehovorila skoro vobec anglicky a ja zase nevládnem mandarínskou čínštinou, len zapichla prst do krému v zlatom obale – Sani RANIA GOLD Moisturising Day Cream. Zlatý obal sa mi páčil, na krabičke žiadna zmienka o bieleni, vyrobené v Malajzii a cena dobrá. Vedela som, že viac informácií už priamo tam nedostanem, ale veď načo je „vševedúci“ Google.o)

 

Jedno balenie som už spotrebovala a včera som si kúpila ďalšie. To hovorí samo za seba. Dokonca som obohatila svoju poličku s kosmetikou o tonikum, beauty cream (musim prísť na to k čomu presne  slúži) a očný krém (ten potrebujem nutne, uvidím či si poradí s mojimi vačkami pod očami). Budem testovať, už sa teším. Teraz spať k dennému krému.

 

Zlaté balenie (plastová krabička) a zlato v názve. Evidentne musím začať tým, že obsahuje molekuly zlata. Použitie zlata v kozmetike siaha až do starého Egypta, ženy v Číne z kráľovskej rodiny používali zlaté masky, aby sa udržali mladé a krásne a použitie zlata má veľký význam v indickej ajurvédskej medicíne. V kozmetike má antioxidačné a detoxikačné účinky, regeneruje a revitalizuje pokožku. Mám rada ten pocit, že si aplikujem zlato na svoju pokožku (aj keď sa o jedná o nano častice).

Patrím k tým ženám, čo na všetko  idem cez voňu. Krém ma příjemnú sladkú voňu, trošku po mede a kvetinkách. Je pomerne výrazná pre citlivé nosíky, ale vyhovuje, nijak ma pri dennom nosení neruší. Má príjemnú ľahkú konzistenciu. Po nanesení mám pocit, že mi pokožka úplne pije ako snaží natiahnuť všetku hydratáciu. Po vyše 2 mesiacoch používania mám pleť príjemne hladkú na dotyk, necítim žiadne T-zóny, ktoré mám normálne. Rada by som ešte zmienila, že akékoľvek začervenanie na druhý deň po použití krému je preč. Má tiež veľmi potrebný (pre mňa) UVA/AVB ochranu.

Ďalej ma zaujalo, že sa jedná o Halal kozmetiku.  Slovo „halal“ znamená nezávadný, čistý podľa muslimských náboženských predpisov (zdroj: https://www.infoz.cz/halal/) Žijem v krajine, kde je silná muslimská menšina a tak som oboznámena s halal jedlom. Že sa halal koncept vzťahuje aj na kozmetiku bola pre mňa novinka. Ale to je viac-menej novinka celosvetovo. Mňa skor zaujímalo, čo to znamená pre mňa ako spotrebiteľa (zdroj: https://halalcosmetics.eu/about/) :

1.       kosmetika Halal neobsahuje živočíšne tuky

2.       neobsahuje alkohol

3.       nie je testovaná na zvieratách

4.       obsahuje 100% organických produktov

Čiže by sa malo jednať o prírodnú kozmetiku, ktorá je vyrobená s rešpektom k životnému prostrediu, v ktorom žijeme.  Znamená to, že ide o „bio“ výrobok a jednotlivé zložky tohoto výrobku sú bezpečné pre člověka, kterých ich používa, tj. látky nie sú karcinogénne, nevyvolávajú alergiu a podobne alebo ide čisto len o pohľad z hľadiska určitej filozofie (náboženstva) bez komplexného pohľadu na zdravie človeka?  Rozhodne  „halal“ neznamená to isté čo „bio“, pretože „halal“ sú parabeny, ftaláty, SLS a ďalšie látky, ktoré sa rozhodne nezlučujú s „bio“ konceptom (zdroj: https://www.cosmeticsdesign.com/Market-Trends/Opportunity-knocks-for-natural-and-organic-halal-cosmetics).  Podobné látky som objavila aj v zložení tohoto krému, čo ma teda nepotešilo.

 

Zatial dopoužívam celú radu produktov, ktoré som si kúpila, ale budem sa ďalej obzerať po skutočne „bio“ výrobkoch.